Egy új vállalkozás indításakor felmerül a kérdés, hogy hol legyen a cég székhelye? Bár triviálisnak tűnik a kérdés, mégsem az. A vállalkozás székhelyén ugyanis biztosítani kell, hogy az érkező, ajánlott levelek át legyenek véve. Épp ezért a székhely nem lehet egy elhagyatott nyaraló, csak azért, mert az az egyetlen ingatlanunk. Ugyanis, ha például a NAV-tól érkezik egy felszólító, de nem veszi át senki, akkor lehet, hogy még egyszer megkísérli a kiküldését, de utána már komoly bírságra számíthatunk, ha az se lesz átvéve. Na jó, de mit tegyünk, ha olyan ingatlanunk, amelyben mindig van valaki, hogy átvegye a leveleket? A válasz röviden: székhelyszolgáltatás.A székhelyszolgáltató cégek biztosítják a vállalkozásunk számára a megfelelő székhelyet és azt, hogy az adott székhelyen, munkaidőben mindig tartózkodik olyan személy, aki át tudja venni a leveleket. Így egy, a fenti példában említett NAV értesítő már az első kiküldéskor is eléri a célját. A székhelyszolgáltató átveszi, majd továbbítja számunkra a levelet az általunk kiválasztott módon. Így a székhelyszolgáltatás megkímélhet minket komoly bírságoktól, kellemetlenségektől is.