Aki először találkozik a keresőoptimalizálás szóval, elképzelni sem tudja, hogy mit is jelent valójában a kifejezés. Pedig magyarul van! Ne ijedjünk meg akkor sem, ha az angol változatával találjuk magunkat szemben: SEO, vagyis Search Engine Optimization. A kettő ugyanazt jelenti, és az online marketing világában nagyon is egyértelmű, de laikusnak egyik sem mond semmit. Próbálom a lehető legegyszerűbben elmagyarázni!
Képzeljük el, hogy van egy kereskedelemmel foglalkozó cégünk, amely rendelkezik weboldallal. Mi a célunk a weboldallal? Az, hogy minél több potenciális vevő vagy érdeklődő látogassa, és megismerje cégünk küldetését, tevékenységeit, és a végén minket válasszon. Ehhez azonban szükséges, hogy a potenciális látogatók minél többször találkozzanak az internetes keresőben a honlapunkkal. Ebben tud segítségünkre lenni a keresőoptimalizálás!
Fontos, hogy minőségi tartalommal töltsük meg az oldalunkat! Ehhez első lépésként meg kell határozni, hogy kiknek szánjuk a szolgáltatásainkat, milyen látogatókat szeretnénk weboldalunkra vonzani! Ha ez megvan, pontosan össze kell szednünk azokat a kulcsszavakat, amelyekkel a leghatékonyabban el tudjuk érni a célközönségünket! Ezért nagyon fontos, hogy olyan kulcsszavakat alkossunk, amely lefedi látogatóink érdeklődési körét.
Ugye, hogy elméletben nem is tűnik olyan bonyolultnak a keresőoptimalizálás? Persze, hogy nem! De ha komoly eredményeket szeretnénk elérni, bízzuk inkább szakemberre weboldalunkat, mert a keresőoptimalizálás egy külön szakterület. Az eredmények pedig majd magukért beszélnek.